
Διδακτορικό (PhD) in
Διδακτορικό στην Ανθρωπολογία και την Κοινωνική Αλλαγή California Institute of Integral Studies

Εισαγωγή
Ακτιβισμός. Ερευνα. Κοινωνική αλλαγή.
Η Ανθρωπολογία και η Κοινωνική Αλλαγή είναι ένα μικρό, καινοτόμο μεταπτυχιακό τμήμα με ιδιαίτερη έμφαση στην ακτιβιστική υποτροφία, τη μαχητική έρευνα και την κοινωνική αλλαγή. Η μοναδική μας προσέγγιση στη μεθοδολογία της εθνογραφικής έρευνας διαλύει τα παραδοσιακά εμπόδια μεταξύ της έρευνας και του πολιτικού ακτιβισμού, μεταξύ εσωτερικών και εξωτερικών και μεταξύ ερευνητών και πρωταγωνιστών. Η εθνογραφία είναι ένα εργαλείο για τη «δημιουργία των συνθηκών που περιγράφουμε». Συμμετέχουμε στη διαδικασία της από κοινού έρευνας για να διερευνήσουμε υπάρχουσες εναλλακτικές λύσεις και δυνατότητες κοινωνικής αλλαγής.
Παράλληλα με ταλαντούχα διδάσκοντα, Ph.D. οι μαθητές μαθαίνουν πώς να εφαρμόζουν την πρακτική της άμεσης δράσης στην ερευνητική διαδικασία. Σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες που περιγράφουμε όταν η έρευνά μας αρχίσει να ενσωματώνει τις αξίες του κόσμου που θέλουμε να δημιουργήσουμε.
Σχετικά με το Πρόγραμμα
Κατά μία έννοια, είμαστε ένα τμήμα μετα-καπιταλιστικών σπουδών. Ωστόσο, δεν επιθυμούμε να αναφερθούμε σε κάποια ονειρεμένη ουτοπία, ούτε σε μια κερδοσκοπική εξερεύνηση φουτουριστικών σεναρίων. Ενώ συμφωνούμε με τον Lewis Mumford για τη "σημασία της οικοδόμησης κάστρων στον ουρανό", βλέπουμε ως ακόμη πιο επείγουσα ανάγκη να μελετήσουμε την πολιτική των εναλλακτικών λύσεων εδώ και τώρα: την ανάγκη να ασχοληθούμε με συγκεκριμένες ουτοπίες που ήδη χτίζονται, και να κατανοήσουμε άλλους κόσμους που είναι ήδη δυνατοί.
Μαζί με τους ακτιβιστές από πολλά διαφορετικά μέρη του κόσμου πιστεύουμε ότι "ένας άλλος κόσμος είναι δυνατός". Ο ρόλος των νέων κοινωνικών κινημάτων, υπενθυμίζουμε, δεν είναι να κατακτήσουν τον κόσμο, αλλά να τον ανανεώσουν. Ποιος είναι, λοιπόν, ο ρόλος και η ευθύνη της ανθρωπολογίας και των άλλων κοινωνικών επιστημών; Σε έναν κόσμο γεμάτο τόσες πολλές κρίσεις, λίγα πράγματα φαίνονται πιο συναφή από τη συστηματική έρευνα αντι-ηγεμονικών γνώσεων και πρακτικών. Οι κοινωνικοί επιστήμονες πρέπει να αφήσουν την απαισιοδοξία για καλύτερες εποχές. Η ανθρωπολογία, ειδικότερα, είναι καλά εξοπλισμένη για να συμμετάσχει στο «νεοτοπικό» έργο της οικοδόμησης κοινωνικής επιστημονικής γνώσης που κοιτάζει πέρα από τον καπιταλισμό, την ιεραρχία και την οικολογική καταστροφή.
Η πρακτική και η τεχνική της ακτιβιστικής έρευνας παρέχουν ένα σημαντικό μοντέλο προδιαμορφωτικής κοινωνικής επιστήμης. Όπως σημείωσε πρόσφατα ένας σύγχρονος ανθρωπολόγος, φίλος του προγράμματός μας, όταν κάποιος «πραγματοποιεί εθνογραφία, παρατηρεί τι κάνουν οι άνθρωποι και στη συνέχεια προσπαθεί να πειράξει τις κρυφές συμβολικές, ηθικές ή πραγματιστικές λογικές που βρίσκονται πίσω από τις ενέργειές τους. να αντιμετωπίσουν τις συνήθειες και τις ενέργειες των ανθρώπων που έχουν νόημα με τρόπους που οι ίδιοι δεν γνωρίζουν πλήρως ».
Ζητάμε από τους μαθητές μας να κάνουν ακριβώς αυτό: να κοιτάξουν αυτούς που δημιουργούν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, να προσπαθήσουν να καταλάβουν ποιες θα μπορούσαν να είναι οι μεγαλύτερες επιπτώσεις αυτού που κάνουν ήδη και στη συνέχεια να προσφέρουν αυτές τις ιδέες πίσω, όχι ως συνταγές, αλλά ως συνεισφορές, δυνατότητες-ως δώρα.
Αυτό το πρόγραμμα προσφέρει το χώρο και τη δυνατότητα συμμετοχής με πολλές παραδόσεις ριζοσπαστικής επιστήμης και χειραφετητικής κοινωνικής επιστήμης. Πιστεύουμε ότι οι ανθρωπολόγοι πρέπει να αναλύσουν, να συζητήσουν και να διερευνήσουν το πιθανό. ότι πρέπει να ερευνήσουν εναλλακτικά ιδρύματα · ότι πρέπει να αντανακλούν και να συζητούν συλλογικά τα διλήμματα της ακτιβιστικής έρευνας. Η συλλογική προσπάθεια κατανόησης των «συγκεκριμένων ουτοπιών» παίρνει τη μορφή μιας αναλυτικής και εθνογραφικής μελέτης των πραγματικών ιστορικών εναλλακτικών στο παρόν. Αυτό, με τη σειρά του, απαιτεί μια σοβαρή συμμετοχή με κοινωνικά κινήματα που εμπλέκονται στην παραγωγή εναλλακτικών λύσεων. Οι μαθητές αναμένεται να έχουν άριστη γνώση της ιστορίας, των συζητήσεων και των προοπτικών των σύγχρονων κοινωνικών κινημάτων. Αυτά τα κινήματα υπάρχουν στο ιστορικό, κοινωνικό και επιστημολογικό πλαίσιο αποικισμού, ανάπτυξης και παγκοσμιοποίησης. Όπως μας υπενθυμίζουν οι συνεισφέροντες σε ένα πρόσφατο βιβλίο, περισσότεροι από ένας στους έξι ανθρώπους ζουν τώρα σε παραγκουπόλεις, πάνω από ένα δισεκατομμύριο σε έναν κόσμο ανέργων ή καθόλου. Οι λύσεις που προσφέρονται από την επικρατούσα κοινωνική επιστήμη είναι συχνά η πηγή του προβλήματος και οι μαθητές μας αναμένεται να έχουν καλή κατανόηση των αλληλένδετων ιστορικών διαδικασιών αποικισμού, ανάπτυξης και φιλελεύθερης νεωτερικότητας.
Το διδακτορικό πρόγραμμα διακρίνεται για την εστίασή του σε συγκεκριμένες ουτοπίες. Ποια είναι μερικά από αυτά; Εργατικοί συνεταιρισμοί στο Όουκλαντ, κοινωνικά κέντρα στην Ιταλία, αυτόνομα συστήματα δικαιοσύνης στο Γκερέρο, κοινοτικοί κήποι στο Ντιτρόιτ, κατεχόμενα αυτοδιαχειριζόμενα εργοστάσια στην Αργεντινή, «καλή κυβέρνηση» των Ζαπατίστας, μπουενβιβίρ (καλή ζωή) και πολυεθνισμός στη Βολιβία, συμμετοχική δημοκρατία στην Κεράλα, οικονομία αλληλεγγύης του Mondragon, συμμετοχική οικονομία στο Γουίνιπεγκ, παιδαγωγική του μπλοκ στις αφροαμερικανικές κοινότητες, εναλλακτικός περιβαλλοντισμός στις περιοχές ποταμού Αφρο-Κολομβίας, νομικός πλουραλισμός, αυτονομία της μετανάστευσης, περιθωριοποιημένες ιατρικές πρακτικές στη Νότια Ασία, συνδικαλισμός αλληλεγγύης Η Νέα Υόρκη, η κοινοτική γεωργία στο Μαλάουι, η δημοκρατία των κατοίκων σε σπίτια στη Νότια Αφρική, το Copwatch στο Λος Άντζελες, η βιοποικιλότητα στη Βραζιλία, η αποκατάσταση της δικαιοσύνης στο Οχάιο, τα κοινά της γνώσης και η παγκοσμιοποίηση, τα ανεξάρτητα μέσα ενημέρωσης και τα αυτόνομα συστήματα τροφίμων στην Ιαπωνία, είναι μόνο μερικά από τα παραδείγματα των προπαρασκευαστικών πολιτισμών. Υπάρχουν τόσα άλλα, και μία από τις ευθύνες των μαθητών μας είναι να τις ανακαλύψουν.
Το πρόγραμμα διακρίνεται για την έμφαση που δίνει στα:
- Ακτιβιστική έρευνα συγκεκριμένων ουτοπιών
- Παγκόσμια κοινωνικά κινήματα και χαμένοι επαναστατικοί θησαυροί
- Θέματα αποικιοκρατίας, παγκοσμιοποίησης, ανάπτυξης
- Αναρχικές, μαρξιστικές και φεμινιστικές θεωρητικές προοπτικές
- Πολιτική οικολογία
- Ενσωμάτωση ακτιβισμού και υποτροφίας: ανάπτυξη ερευνητικών δεξιοτήτων στην ακτιβιστική έρευνα, διαπολιτισμική μετάφραση και χειραφετητική σκέψη
Πολλές τάξεις περιλαμβάνουν ένα στοιχείο έρευνας και η διδακτορική διατριβή βασίζεται σε ακτιβιστική έρευνα. Τα πλαίσια των ακτιβιστικών ερευνών περιλαμβάνουν συμμετοχικές και συνεργατικές ερευνητικές προσεγγίσεις καθώς και πιο πρόσφατες τεχνικές και στρατηγικές έρευνας που σχετίζονται με μαχητική έρευνα, προφορική ιστορία και προσεγγίσεις συν-έρευνας.
Η προσέγγισή μας στην ανθρωπολογία
Το πρόγραμμα Ανθρωπολογία και Κοινωνική Αλλαγή περιγράφεται καλύτερα ως ακτιβιστική έρευνα συγκεκριμένων ουτοπιών. Πιστεύουμε ότι η καλή ανθρωπολογία ξεκινά και τελειώνει στο χώρο. Η Ανθρωπολογία και η Κοινωνική Αλλαγή είναι μέρος του ευρύτερου κινήματος που επιδιώκει να επαναφέρει την εθνογραφία στο προσκήνιο της ανθρωπολογίας. Μαζί με τους συντελεστές των έργων βιβλίων Insurgent Encounters, Constituent Imagination, and Engaging Contradictions, ενδιαφερόμαστε για τις θεωρητικές δυνατότητες της ακτιβιστικής ηθογραφίας. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η ακτιβιστική έρευνα πραγματικών ή συγκεκριμένων ουτοπιών, πιθανών εναλλακτικών λύσεων στον καπιταλιστικό-αποικιακό κόσμο στον οποίο ζούμε. Και ως μελετητές και ακτιβιστές, μας ενδιαφέρει λιγότερο η "αδίστακτη κριτική για όλα όσα υπάρχουν" και περισσότερο η " προκαθοριστική »θεωρία που ενσωματώνει, στην ίδια την οργάνωσή της, το είδος της υποτροφίας που υποστηρίζουμε. Η επιστροφή στις κρίσιμες έννοιες που φέρνουμε από το πεδίο και η επιστροφή αυτών των εννοιών στους ανθρώπους με τους οποίους ερευνούμε, με έναν τρόπο δώρου, είναι αυτό που μας κάνει και ακτιβιστές και ανθρωπολόγους.
Διακριτική Προσέγγιση στη Μεθοδολογία
Στο μεταπτυχιακό μας πρόγραμμα, δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην έρευνα και σε αυτό που ονομάζουμε ακτιβιστική έρευνα. Η προσέγγισή μας στη μεθοδολογία βασίζεται στη διερεύνηση διαφορετικών μοντέλων έρευνας και στρατηγικών που σχετίζονται με ακτιβιστική ή μαχητική έρευνα. Δίνουμε έμφαση στη συν-έρευνα και την άμεση δράση, την οριζόντια και την αυτο-δραστηριότητα, που θεωρούνται βασικά συστατικά της συνεργατικής παραγωγής γνώσης. Η ακτιβιστική έρευνα, η ξεχωριστή προσέγγισή μας για τη διερεύνηση, προσπαθεί να συνδυάσει το ερευνητικό ενδιαφέρον για τη μαχητική εθνογραφία, την παρασυρόμενη, τη χαρτογράφηση, τη συν-έρευνα, την έρευνα των εργαζομένων και τη ριζοσπαστική προφορική ιστορία με τη συλλογική και αφοσιωμένη συμμετοχική παρατήρηση. Σε αυτό το πειραματικό παιχνίδι με διαφορετικές μορφές συνεργατικής πολιτικής, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό μοντέλο ακτιβιστικής έρευνας. Το δεύτερο στοιχείο της προσέγγισής μας είναι το ενεργό ενδιαφέρον μας για άλλους τρόπους οργάνωσης της κοινωνίας και της ζωής, σε εναλλακτικές αλλά πραγματικές και συγκεκριμένες ουτοπίες.
Συμμετοχική Προσέγγιση στη Μάθηση
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Ανθρωπολογία και την Κοινωνική Αλλαγή συγκεντρώνει μελετητές και ακτιβιστές που ασχολούνται όχι με τη διδασκαλία αλλά με τη συν-μάθηση. Η προσέγγισή μας στη συν-μάθηση εμπνέεται από μια μακρά και όμορφη ιστορία εκπαίδευσης που αναπτύχθηκε σε δημοφιλή πανεπιστήμια, σύγχρονα σχολεία, πανεπιστήμια της γης και χωρίς τοίχους και δωρεάν σχολεία. Βρισκόμαστε στην παράδοση και την κληρονομιά παιδαγωγών όπως ο Leon Tolstoy, Paul Robin, Francisco Ferrer, Emma Goldman, Alexander Niell, Ivan Ilich, Paul Goodman, Angela Davis, Bell Hooks και Paulo Freire. Είμαστε ενθουσιασμένοι που μαθαίνουμε από τις προηγούμενες εκπαιδευτικές εμπειρίες στον κόλπο Bay: σχολεία της κοινότητας Black Panther, San Francisco Liberation School, New College of California και Berkeley Free School - αυτές είναι μόνο μερικές από τις συναρπαστικές παραδόσεις που εμπνέουν το εκπαιδευτικό μας όραμα. Αντιλαμβανόμαστε την τάξη ως έναν ευχάριστο χώρο διευκόλυνσης και διαβούλευσης, διαδραστικών και οριζόντιων διαδικασιών ανταλλαγής και παραγωγής γνώσης.
Ευχάριστη προσέγγιση στην επικοινωνιακή γνώση
Προσφέρουμε διάφορες μορφές κονβίβια ή ευχάριστους χώρους επικοινωνίας γνώσης:
- Insight/Incite: η συμμετοχική μας μηνιαία εκδήλωση στον κινηματογράφο, σε συνεργασία με το Sherman Street Cinema.
- Πολιτικό Εργαστήριο: διεξάγεται μία φορά κάθε εξάμηνο ως μια ευχάριστη συνάντηση Σαββατοκύριακου τοπικών ή διεθνών μελετητών που εργάζονται σε ένα συγκεκριμένο έργο, φοιτητών και επιλεγμένων συμμετεχόντων από την τοπική κοινότητα. Μαζί σκέφτονται συλλογικά μια συγκεκριμένη ιδέα, βιβλίο, έννοια ή έργο.
- Αυτόνομη αίθουσα διδασκαλίας: μια πειραματική τάξη που δημιουργήθηκε ευχάριστα από Ph.D. μαθητές, μια τάξη όπου ο κόσμος ανατρέπεται, οι μαθητές γίνονται δάσκαλοι, οι δάσκαλοι γίνονται μαθητές και όλοι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές σχεδιάζουν αυτόνομα μια τάξη που διδάσκουν και αυτοδιαχειρίζονται κατά τη διάρκεια ενός εξαμήνου.
- Αντάρτικο Εργαστήρι: ένας αυτοσχέδιος χώρος εκδηλώσεων όπου φοιτητές, καθηγητές ή φοιτητές και καθηγητές, παρουσιάζουν την τρέχουσα εργασία τους. Αυτό περιλαμβάνει έγγραφα που θα παρουσιαστούν σε διάφορα συνέδρια, αναφορές από ακαδημαϊκά ή ακτιβιστικά γεγονότα και διαλόγους σχετικούς με την ανθρωπολογία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την κριτική θεωρία.
- Διάλογοι και ανακρίσεις: Αντί να ανακρίνουμε άτομα, σε αυτή τη δημόσια συνεννόηση, που συντονίζει η Sasha Lilley, ανακρίνουμε ιδέες. Αυτό παίρνει τη μορφή μιας διμηνιαίας συνομιλίας μεταξύ ακτιβιστών δημοσιογράφων και διακεκριμένων οργανωτών και ακτιβιστών διανοουμένων.
- Nomadic Cafe: όπου έχουμε νομαδικές συζητήσεις για χώρους, χώρους και μη χώρους.
Εκδηλώσεις, Εργαστήρια, Ομάδες Ερευνών Εργασίας και Επισκέπτες μελετητές
Το πρόγραμμα φιλοξενεί τακτικά διαλέξεις, συνέδρια και εργαστήρια για μια ποικιλία θεμάτων κοινωνικής δικαιοσύνης που συγκεντρώνουν μελετητές, ακτιβιστές και καλλιτέχνες, τοπικούς και διεθνείς. Ένα μονοήμερο πολιτικό εργαστήριο για το Ριζοσπαστικό Παρελθόν, το Ριζοσπαστικό Μέλλον συνδυάζει την πνευματική και πολιτική εμπειρία των θεωρητικών και ακτιβιστών των κοινωνικών κινημάτων Selma James, Peter Linenbaugh, Andayie, George Katziaficas, Ruth Reitan και Scott Crow.
Η φεμινίστρια Aymara από τη Βολιβία, Julieta Paredes, έδωσε μια παρουσίαση εργαστηρίου του "feminismo communitario". Ο παραγωγός της κόντρα στο σιτάρι Sasha Lilley πήρε συνέντευξη από τον Iain Boal για το βιβλίο του για τις κοινότητες στη Βόρεια Καλιφόρνια. Η Silvia Federici και η Selma James έδωσαν διαλέξεις και οργάνωσαν ένα πολιτικό εργαστήριο, γύρω από το ζήτημα της Αναπαραγωγικής Εργασίας και των Κοινών. Ο αναρχικός ανθρωπολόγος David Graeber έδωσε μια βασική διάλεξη για τα πρώτα 5000 χρόνια χρέους. Ο Arturo Escobar παρουσίασε την ανθρωπολογία και τον μετα-καπιταλισμό.
Οι επιστήμονες ακτιβιστές μελετητές μας περιλαμβάνουν τους John Holloway, Jason W. Moore, Silvia Rivera Cusicanqui, David Graeber, Silvia Federici, Arturo Escobar, Adrienne Pine και Havin Guneser. Συμμετέχουμε σε εκδηλώσεις όπως συνέδρια American Indian Movement West, Howard Zinn Bookfair, The Western Workers Labor Heritage Festival, World-Ecology Research Network Annual Conferences, Anarchist Studies Conferences, Revolutionary Organizing Against Racism Conference, and the Institute for Social Ecology Summer School Το Το Πρόγραμμα Ανθρωπολογίας και Κοινωνικής Αλλαγής έχει πλέον το δικό του αποτύπωμα βιβλίου- Kairos- με τους εκδότες PM Press.
Εισαγωγές
Διδακτέα ύλη
36 απαιτούμενες μονάδες μαθημάτων
- Εναλλακτικά πολιτικά συστήματα
- Ακτιβιστής εθνογραφία Ι
- Ακτιβιστής εθνογραφία II
- Εναλλακτικά Οικονομικά Συστήματα
- Άλλοι τρόποι να είσαι άνθρωπος: Εναλλακτικά Σεξουαλικότητες, Οικογένεια και Συστήματα Συγγένειας
- Άλλοι τρόποι γνώσης: Εναλλακτικές επιστημολογίες, ανταγωνιστικές γνώσεις και συστήματα δικαιοσύνης
- Αυτόνομο Σεμινάριο (1 ενότητα, τρεις φορές κατά τη διάρκεια της μελέτης)
- Μέθοδοι κοινωνικής έρευνας
- Σκηνοθετικό Σεμινάριο στην Έρευνα
9 μονάδες γενικών επιλογών εγκεκριμένων από σύμβουλο
Δύο ολοκληρωμένες εξετάσεις
Προτάσεις Διατριβής
Σεμινάριο Διατριβής