Διδακτορικό στην Πειραματική Έρευνα μέσω Σχεδίου, Τέχνης και Τεχνολογιών
Bolzano, Ιταλία
ΔΙΆΡΚΕΙΑ
3 Years
ΓΛΏΣΣΕΣ
Αγγλικά
ΡΥΘΜΌΣ
Πλήρης απασχόληση
ΠΡΟΘΕΣΜΊΑ ΕΦΑΡΜΟΓΉΣ
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων
ΠΡΩΙΜΌΤΕΡΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΊΑ ΈΝΑΡΞΗΣ
01 Nov 2024
ΔΊΔΑΚΤΡΑ
EUR 189 / per year
ΜΟΡΦΉ ΜΕΛΈΤΗΣ
Στην Πανεπιστημιούπολη
Εισαγωγή
Το διδακτορικό πρόγραμμα στοχεύει να εκπαιδεύσει μια νέα γενιά ερευνητών ικανών να αγκαλιάσουν τις ευκαιρίες που προσφέρει η σύγκλιση του design, της τέχνης, των κοινωνικών επιστημών, των ανθρωπιστικών επιστημών και της τεχνολογίας, ενσωματώνοντας σύνθετη γνώση για την αντιμετώπιση πολλαπλών παγκόσμιων προκλήσεων από μια μετα-επιστημονική προοπτική.
Το τριετές πρόγραμμα συγκεντρώνει καθηγητές από διαφορετικές σχολές του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Bozen-Bolzano (Σχεδίαση και Τέχνη, Μηχανική, Εκπαίδευση και Οικονομία και Διοίκηση) και εθνικά και διεθνώς αναγνωρισμένους καθηγητές για να προτείνουν ένα μοντέλο έρευνας που βασίζεται στον διάλογο και τη συνεργασία μεταξύ των επιστημών .
Το πρόγραμμα παρέχει ένα χώρο για κερδοσκοπικό, κριτικό και ρεαλιστικό προβληματισμό σχετικά με προβλήματα, πιθανές λύσεις και νέες εννοιολογικές προοπτικές εμπνευσμένες από την κουλτούρα του σχεδιασμού και την καλλιτεχνική παραγωγή. Ενσωματώνει σύνθετο σχεδιασμό, επιστημονική και κοινωνική γνώση και απαιτεί τη δημιουργία σχέσεων συνεργασίας με ανθρώπινες, μη ανθρώπινες και περισσότερο από ανθρώπινες παράγοντες μέσω διαπολιτισμικών μεθόδων, μάθησης από άλλους, ασπαζόμενος τον πολιτισμικό σχετικισμό και πειραματισμού με νέα ερευνητικά εργαλεία και πρακτικές.
Το διδακτορικό αντιμετωπίζει πολλαπλές παγκόσμιες προκλήσεις προσκαλώντας τους υποψήφιους διδάκτορες να διερευνήσουν περιβαλλοντικά, κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά ζητήματα μέσω διεπιστημονικής έρευνας και ανάπτυξης εναλλακτικών, πειραματικών, κριτικών και διερευνητικών μοντέλων για τη δημιουργία νέας γνώσης, την προώθηση του οικολογικού κοινωνικού μετασχηματισμού, περιβαλλοντική δικαιοσύνη, βιωσιμότητα, ποικιλομορφία, αμφισβητούν τις δυνατότητες και τους περιορισμούς των τεχνολογικών εξελίξεων και υλοποιήσεων μέσω της διαπολιτισμικής προσέγγισης του design και της τέχνης.
Οι πρακτικές σχεδιασμού και τέχνης μπορούν να ανταποκριθούν στις ραγδαίες προόδους της τεχνητής νοημοσύνης, της έξυπνης κατασκευής, των τεχνολογιών που βασίζονται σε δεδομένα και της αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή μέσω ενός κοινού προβληματισμού σχετικά με κοινωνικά μοντέλα και πολιτιστικές πρακτικές υπό το πρίσμα ηθικών, περιεκτικών, πολιτισμικά ευαίσθητων και βιώσιμων αρχών .
Εισαγωγές
Διδακτέα ύλη
Τα έργα διδακτορικών φοιτητών μπορούν να επικεντρωθούν στα ακόλουθα θέματα και ερευνητικούς τομείς με βάση το Σχέδιο, την Τέχνη, τη Μηχανική Πληροφορικής, τις Οικονομικές-Κοινωνικές Επιστήμες και την Εκπαίδευση:
- Κρίσιμος επαναπροσδιορισμός της τεχνολογίας στο διευρυμένο πεδίο του σύγχρονου πολιτισμού
- Παραγωγή τέχνης και σχεδίου στη μετα-ψηφιακή εποχή
- Μετα-ανθρωπισμός στην τέχνη και το σχέδιο
- Εθνογραφία πολλαπλών ειδών στο σχέδιο, την τέχνη και τις τεχνολογίες
- Κοινωνικοπολιτισμική ανθρωπολογία για το σχέδιο, την τέχνη και τις τεχνολογίες
- Εκπαίδευση στην τέχνη και την πολιτιστική κληρονομιά μέσω ψηφιακών τεχνολογιών
- Ευφυείς τεχνολογίες, κοινωνία και εκπαίδευση
- Σχεδιασμός για Πολιτιστική / Άυλη / Τοπική Κληρονομιά
- Phygital (φυσικός και ψηφιακός) σχεδιασμός και αλληλεπίδραση
- Σχεδιασμός, κατασκευή και χαρακτηρισμός έξυπνων υλικών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων
- Σχεδιασμός αλληλεπίδρασης και έξυπνα υλικά
- Future of Interaction design και transmedia επικοινωνίας
- Κρίσιμη και βιώσιμη αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή
- Εκδημοκρατισμός της τεχνολογίας
- Ποικιλομορφία και κοινωνική δικαιοσύνη μέσα/με τις τεχνολογίες
- Διεπιστημονικές μεθοδολογίες για περιοχές και χάραξη πολιτικής
- Σχεδιασμός για την ισότητα των φύλων και την ένταξη
- Κυκλική Οικονομία και Βιοβασισμένοι Κύκλοι Υλικών
- Βιώσιμα Υλικά και Πρακτικές DIY
- Βιοσχεδιασμός με Μικροοργανισμούς και Ζωντανά Συστήματα
Αυτά τα θέματα αναφέρονται τόσο σε καθιερωμένα διεπιστημονικά και διεπιστημονικά ερευνητικά έργα, όσο και στα προφίλ μεμονωμένων μελών της Επιστημονικής Επιτροπής.
The stages of the PhD
Κατά το πρώτο έτος, εκτός από την απόκτηση γνώσεων ανθρωποκεντρικών, σχεδιαστικών και καλλιτεχνικών μεθόδων έρευνας, οι μαθητές θα συμμετάσχουν σε δραστηριότητες σεμιναρίων για την κατανόηση της ακαδημαϊκής έρευνας, συμπεριλαμβανομένων θεμάτων ηθικής, φύλου και ιδιωτικότητας, καθώς και βιβλιομετρικών και μη. -συστήματα βιβλιομετρικής αξιολόγησης. Βασική πτυχή της εκπαιδευτικής δραστηριότητας θα είναι η απόκτηση τεχνικών-λειτουργικών δεξιοτήτων μέσω εργαστηριακής και επιτόπιας έρευνας, σε μια πρακτική και πρακτική μαθησιακή προσέγγιση, εκτός από τις βασικές θεωρητικές γνώσεις.
Από το δεύτερο έτος, οι φοιτητές θα περάσουν μια περίοδο στο εξωτερικό (τουλάχιστον 3 μήνες έως το πολύ 12 μήνες) σε άλλο πανεπιστήμιο ή/και ερευνητικό εργαστήριο, εταιρεία ή πολιτιστικό ίδρυμα και θα συμμετέχουν/συνδιοργανώνουν διεπιστημονικά ερευνητικά εργαστήρια.
Το τρίτο έτος είναι αφιερωμένο στην ολοκλήρωση του ερευνητικού έργου, του σχεδιασμού και των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, των πρωτοτύπων στην περίπτωση πρακτικών και τεχνολογικών έργων ή του θεωρητικού-κριτικού πλαισίου στην περίπτωση πιο κερδοσκοπικών έργων, καθώς και στη συγγραφή της διατριβής και στην ολοκλήρωση δραστηριοτήτων διάδοσης .
Στο τέλος κάθε έτους, οι φοιτητές πρέπει να παρουσιάζουν τις δραστηριότητες, τα έργα και τα αποτελέσματά τους στην Επιστημονική Επιτροπή, η οποία εξετάζει και αξιολογεί την επιμέρους εργασία, κάνει συστάσεις και εγκρίνει την πρόοδο στο επόμενο έτος.
Αποτέλεσμα προγράμματος
Οι υποψήφιοι διδάκτορες υποχρεούνται να:
- Αναπτύξτε και εφαρμόστε ένα ατομικό ερευνητικό σχέδιο κατά τη διάρκεια των τριών ετών υπό την επίβλεψη ενός επόπτη και συν-επόπτη
- Παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνάς τους σε ένα ή περισσότερα διεθνή συνέδρια ως προφορική ή poster παρουσίαση. Αυτά τα αποτελέσματα πρέπει να δημοσιεύονται ως πρακτικά συνεδρίου, άρθρο ή δοκίμιο
- Διεξαγωγή ερευνητικών δραστηριοτήτων στο εξωτερικό για τουλάχιστον τρεις μήνες
- Παρακολουθήστε υποχρεωτικά μαθήματα, σεμινάρια ή/και θερινά/χειμερινά/ανοιξιάτικα σχολεία και διεπιστημονικά εργαστήρια βασισμένα στην πρακτική που διευρύνουν τις γνώσεις τους και βελτιώνουν τις δεξιότητές τους σε θέματα που σχετίζονται με τη διδακτορική διατριβή.